Wraz z rozprzestrzenianiem się zawodów sportowych i ich atrakcyjności dla ogółu społeczeństwa, ważniejsze niż kiedykolwiek jest, aby firmy starały się czerpać z nich korzyści. Jak więc przedsiębiorcy mogą wykorzystać emocje towarzyszące wydarzeniu sportowemu?
Sponsoring i partnerstwo
Dla współczesnych firm komunikacja jest istotnym czynnikiem rozwoju. Rozpowszechnianie informacji o marce to sposób na prześcignięcie konkurencji i zdobycie nowych udziałów w rynku. Od kilku lat firmy nie wahają się masowo korzystać ze sponsoringu i partnerstwa w zawodach sportowych. Sponsoring, zintegrowany z kampanią komunikacyjną, jest niezwykle skutecznym sposobem na rozpowszechnienie wizerunku marki w pozytywny sposób, poprzez skojarzenie jej z uroczystym wydarzeniem i występami wielkich mistrzów. Jest to również sposób na zwrócenie się do klientów poprzez ich codzienne życie. Bycie partnerem dużego wydarzenia sportowego znacznie zwiększa świadomość marki, a jednocześnie umożliwia zespołom zjednoczenie się wokół wspólnego projektu. W przypadku dużych wydarzeń, sponsoring może wydawać się niezwykle kosztowny, ale zwrot z inwestycji jest ogromny. W ostatecznym rozrachunku sponsoring może być tańszy niż reklama i bardziej skuteczny w stosunku do ogółu społeczeństwa.
Znaczące korzyści ekonomiczne.
Wszystkie wydarzenia sportowe wywierają wpływ na gospodarkę w różnych sektorach działalności. Jeżeli są to na przykład zawody o większym zasięgu medialnym, wpływ ekonomiczny może być bardzo znaczący dla niektórych firm.
Wykorzystanie ambush marketingu.
Innym skutecznym sposobem dla firm, aby skorzystać z atrakcyjności wydarzeń sportowych jest inteligentne wykorzystanie ambush marketingu. Technika ta polega na skoncentrowaniu komunikacji na sporcie w okresie poprzedzającym duże zawody, w celu skorzystania z jego wpływu, nie będąc oficjalnym sponsorem lub partnerem.